اخبار / دانشگاهی / جذب 1000 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تهران طی 5 سال به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جذب 1000 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تهران طی 5 سال

<>رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، توسعه ارتباطات بین الملل و همچنین جذب دانشجوی خارجی را از مهم ترین برنامه های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: بنا داریم تا پنج سال آینده 1000 دانشجوی خارجی را برای تحصیل در این دانشگاه جذب کنیم.

<>

<>به گزارش ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، دکتر علی جعفریان در مراسم "جشن روز بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران" در موزه تاریخ پزشکی این دانشگاه برگزار شد گفت: این مراسم برای دومین بار متوالی همانند سال گذشته در نیمه اول اسفند و نزدیک به سال نو، با هدف گردهمایی دانشجویان خارجی، مقامات سفارتخانه‌ها و نمایندگان کشورهای خارجی برای آشنایی با ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

<>

<>وی در ادامه دانشگاه علوم پزشکی را جزو 10 تا 20 دانشگاه مطرح منطقه دانست و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران در منطقه ظرفیت خاصی دارد و و تا کنون توانسته است بیش از 220 دانشجوی خارجی را از 27 کشور جهان جذب کند.

<>

<>جعفریان خاطر نشان کرد: این دانشجویان شخصاً به طور مستقیم این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کردند و بسیاری از آنها می توانستند دانشگاههای دیگری را انتخاب و در کشورهای دیگر تحصیل کنند. اما پتانسیل دانشگاه علوم پزشکی تهران در حدی است که مورد انتخاب این افراد قرار گرفته است.

<>

<>وی افزود: برای بین‌المللی شدن دانشگاه نیازمند ابزاری هستیم و یکی از این ابزارها روش‌های آکادمیک است که در این راستا با بسیاری از سفرای کشورهای دیگر دیدار داشته‌ایم و با آنها این مسیر را گسترش می‌دهیم و خوشبختانه در این راه وزارت بهداشت و وزارت خارجه از ما حمایت می‌کنند.

<>

<>جعفریان همچنین جذب هزار دانشجو را از مهم ترین برنامه دانشگاه طی پنج سال آینده عنوان کرد و گفت:‌ تلاش می‌کنیم تا با دانشگاه‌های معتبر کشورهای دیگر ارتباطاتی برقرار کنیم و قطعاً به دنبال کشورهای برتر در این زمینه هستیم و در این راستا با مسئولان دانشگاه ولسفبورگ و یک از دانشگاه‌های ایالتی آمریکا مذاکراتی را انجام داده‌ایم.

<>

<>رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان اظهار کرد: در راستای تبادلات علمی با دانشگاههای دیگر دنیا، در نظر داریم دانشجو و هیات علمی مشترک و وابسته از کشورهای دیگر در ایران داشته باشیم و همچنین دانشجویان و اعضای هیات علمی این دانشگاه نیز به دانشگاه‌های کشورهای دیگر بروند که این اقدام نیازمند زیرساخت‌های زیادی از جمله شرایط اجتماعی و سیاسی مناسب است.

تاریخ خبر دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳