اخبار / دانشگاهی / تدوین الگوی بومی برای نظارت بر واحدهای جهاد دانشگاهی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تدوین الگوی بومی برای نظارت بر واحدهای جهاد دانشگاهی

<>مدیر کل نظارت و گسترش مراکز آموزش جهاد دانشگاهی با حضور در مراسم افتتاح مرکز تخصصی هنر جهاد دانشگاهی از تدوین الگوی بومی برای نظارت بر واحدهای جهاد دانشگاهی خبر داد.

<>به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر آقا صفری طی سخنانی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که تنها 15 تا 20 درصد بودجه این مرکز از سوی دولت و مجلس تامین می‌شود و ما بقی آن به همت همکاران در واحدها بستگی دارد که این امر هم حسن و هم به نوعی نقطه قوت این نهاد است.

<>وی با اشاره به اینکه معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی دوازده سال بعد از تاسیس این نهاد آغاز به فعالیت کرد گفت: حدود 22 سال از فعالیت معاونت آموزشی می گذرد که از جمله دستاوردهای آن می توان به موسسه رسام اشاره کرد که هم اکنون به عنوان دانشگاه علم و فرهنگ در حال فعالیت است .

<>وی در همین زمینه ادامه داد: دانشگاه علم و هنر،6 موسسه علمی در استان های اصفهان، کرمانشاه، خوزستان ، رشت ، کاشمر و همدان از جمله دیگر مراکز فعال در عرصه هنری وابسته به جهاد می باشد.

<>آقا صفری اظهار کرد: فعالیت 314 کل رشته محل ، 25 هزار دانشجو ، 218 دوره کارشناسی ، 54 دوره کارشناسی ارشد و 42 دوره دکترا اعم از آموزش و پژوهش محور از جمله دیگر دستاوردهای این حوزه می باشد.

<>مدیر کل نظارت و گسترش مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه از دیگر زمینه فعالیت های این سازمان در قالب موسسات علمی و کاربردی است که 43 شعبه فعال ،با وجود 64 رشته در 299 رشته محل در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و ارشد و با 66 هزار دانشجو مشغول به فعالیت هستند.

<>وی تعداد مراکز کوتاه مدت جهاد دانشگاهی 131 مرکز عنوان کرد و گفت: این مراکز در 64 واحد توزیع شده و مشغول به فعالیت هستند.

<>آقاصفری با بیان اینکه 80 درصد فعالیت مراکز آموزشی ما مربوط به گروه زبان و کامپیوتر می باشد افزود: حوزه های علوم انسانی، مهندسی،‌پزشکی هنر و کشاورزی از دیگر حوزه های فعالیت مراکزآموزشی‌ می باشند.

<>وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفارش رئیس جهاد دانشگاهی مبنی بر اینکه فعالیت های آموزشی این موسسه باید متنوع باشد اظهار کرد: از جمله مصوبات شورای نظارت و گسترش مراکز آموزش جهاد دانشگاهی می توان به دو آیین نامه تاسیس مراکز آموزش کوتاه مدت و همچنین استاندارد سازی مراکز آموزشی ،تدوین دستورعمل اجرایی مدرسین و تدوین دستور عمل سازمان آموزش های تخصصی اشاره کرد.

<>مدیر کل نظارت و گسترش آموزشی جهاد دانشگاهی از ایجاد یک الگوی بومی جهادی برای سرعت بخشیدن به روند نظارت بر مراکز آموزشی خبر داد و تصریح کرد: این الگو در هفت مرکز به صورت آزمایشی مورد ارزیابی قرار گرفته و امیدواریم این طرح تصویب شود.

<>وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز امیدواری کرد که برنامه های آموزشی تدوین شده در سند چشم انداز از سوی واحدها عملی شود.

<>آقا صفری به تمامی واحدها تاکید کرد که دوره های آموزشی خود را به سمت سطوح تخصصی و تخصصی پیشرفته سوق دهند و افزود : از تمامی واحدها می خواهیم که ارتباط خود را افزایش دهند و برای انتصاب مدیران و برگزاری دوره ها مجوز لازم را دریافت کرده و بر اساس سرفصل ها و ساعات تعیین شده برای هر دوره عمل کنند.

<>وی همچنین تصریح کرد: افزایش امکانات آموزشی ،‌استفاده از نرم افزارهای آموزشی و عدم محول کردن مسئولیت اداره واحدها به افرادی غیر همکاران جهاد دانشگاهی که باعث وارد شدن لطماتی به این نهاد شده است از دیگر مواردی است که مسئولان واحدها باید به آن توجه کنند.

<>

<>

امیدواریم سهم هنر دربرنامه توسعه بعدی افزایش یابد <>

<>معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با بیان اینکه در مجموعه جهاد دانشگاهی در عرصه هنر فراز و نشیب های زیادی رخ داده افزود: امیدواریم سهم هنر دربرنامه توسعه بعدی افزایش یابد

<>به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ‌دکتر سعید هاشمی معاون هماهنگی امور مجلس جهاد دانشگاهی در مراسم افتتاح مرکز تخصصی هنر جهاد دانشگاهی اظهار کرد: اصل این مراسم برای قدردانی از همکاران و همراهان ما در حوزه هنر به خصوص دکتر بهرامی رئیس پیشین این واحد است.

<>وی با تاکید بر اینکه در دوره جدید مدیریت جهاد دانشگاهی بنا شد مجموعه مدیران به سمت نسل دوم و نسل سوم پیش روند اظهار کرد: در مجموعه جهاد دانشگاهی در عرصه هنر فراز و نشیب های زیادی رخ داده و واحدهای هنر جهاد دانشگاهی از جمله مجموعه های نسل دوم این سازمان به حساب می آید .

<>

<>هاشمی با بیان اینکه هنر عملا در برنامه های توسعه جایی ندارد افزود:‌ دربرنامه های توسعه بیشتر به بخش های فنی تجربی و در نهایت علوم انسانی توجه شده اما امسال قرار است که سهم حوزه هنری در این برنامه افزایش یابد.

<>وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: نگاه ما به عرصه هنری با تاکید بر آموزش و پژوهش است و ما تلاش داریم علیرغم آنکه مجموعه هنر در دوره مدیریت قبل متوقف شد این توقف را با تلاش فراوان جبران کنیم.

<>

<>در پایان با حضور دکتر آقاصفری ، دکتر کلانتری،‌ دکتر حبیبی، دکتر مجدالدین و دکتر رشیدی از اعضای هیأت علمی جهاد دانشگاهی از آقایان علی صدیقی، مهدی جوادی و مطلبی تقدیر شد.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳