اخبار / دانشگاهی / ایجاد سه دانشکده جدید در دانشگاه خوارزمی/حذف رشته‌های فاقد بازار کار به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

حذف رشته‌های فاقد بازار کار

<>رئیس دانشگاه خوارزمی از تصویب ایجاد دانشکده‌های فناوری پیشرفته، حقوق و علوم سیاسی و هنر و معماری خبر داد.

<>

<>دکتر سبحان اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» ایسنا، با تاکید بر اینکه فارغ التحصیلان باید بتوانند بازار کار داشته باشند، گفت: در حال بررسی رشته‌ها هستیم تا برخی را که بازار کار ندارند حذف کنیم اما چون هنوز این دروس قطعی نشده‌اند آنها را اعلام نکردیم.

<>

<>وی افزود: در این راستا به متخصصین و اعضای هیات علمی جدید مخصوصا در رشته‌های میان رشته‌ای نیاز خواهیم داشت. هم چنین ممکن است عده‌ای از اساتید خودمان را برای فرصت‌های مطالعاتی و آموزش دادن رشته‌های میان رشته‌ای تعیین کنیم.

<>

<>وی سپس درباره رشته‌های جدید این دانشگاه توضیح داد: رشته‌های فناوری‌های پیشرفته، علوم شناختی، آینده پژوهی و ... جزو رشته های جدید است.

<>

<>رئیس دانشگاه خوارزمی با اشاره به فعال کردن روابط بین الملل تصریح کرد: برای جذب اساتید و دانشجویان خارجی ابتدا باید زمینه‌هایی مانند اعضای هیات علمی مسلط به زبان انگلیسی و خوابگاه را فراهم آوریم.

<>

<>وی افزود: در حال حاضر حدود 100 نفر دانشجوی خارجی داریم که 70 درصد آنها از کشورهای هم جوار هستند.

<>

<>سبحان الهی با اشاره به چالش‌های پیش روی این دانشگاه گفت: تعهد سازمانی و نگرش سیستمی نه تنها مشکل دانشگاه ما، بلکه مشکل اکثر سازمان‌هاست که اگر بتوانیم در حل آن موفق باشیم کار بزرگی کرده‌ایم.

<>

<>وی سپس از ایجاد سه دانشکده جدید خبر داد و گفت: دانشکده‌های فناوری پیشرفته، حقوق و علوم سیاسی و هنر و معماری را مصوب کردیم و از سال آینده پذیرش دانشجو در این دانشکده‌ها را آغاز می‌کنیم.

تاریخ خبر دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳